Met het project eco-coaching wil de Nationale Loterij organisaties zonder winstoogmerk helpen om een CO2-voetafdruk analyse en een actieplan te financieren.
In 2010 werden de klimaatakkoorden van Parijs afgesloten met als doel de opwarming van de aarde onder 2°C te houden en inspanningen te doen om het maximum vast te leggen op 1,5°C. Dit om zware gevolgen van klimaatverandering te vermijden. Maar ook bedrijven en organisaties omarmen CO2-reductie inspanningen. Ze zijn vaak kostenbesparend, stimuleren innovatie, optimalisatie en betrokkenheid op alle niveaus van je organisatie. Door voortdurend te streven naar een betere, duurzamere toekomst, positioneert je organisatie zich als een leidende kracht in de overgang naar een meer verantwoordelijke en duurzame wereld.
Als organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol gaat de Nationale Loterij zeer bewust om met de ecologische voetafdruk van al haar activiteiten. Ze hebben een ambitieus klimaatactieplan om hun uitstoot te reduceren én om de ecologische voetafdruk drastisch te verkleinen. De organisatie wil ook partners steunen in het verduurzamen van hun werking. Daarom lanceren ze de oproep eco-coaching waarbij ze een CO2-voetafdruk analyse met actieplan financieren. Deze oproep richt zich tot organisaties zonder winstoogmerk die hun CO2-uitstoot willen kennen en inspanningen willen leveren om deze te verlagen.
Circusmagazine is het driemaandelijks tijdschrift voor de circuskunst. Op eigentijdse wijze bericht het over verleden, heden en toekomst van de circuswereld in Vlaanderen and beyond.
Abonneer je hier